På Scandic tror vi på at alle har rett til å behandles likt. Når du velger å bo hos oss skal du selvfølgelig tilbys den samme høye Scandic-standarden selv om du har en funksjonshemning.

Dette gjør vi for å forsikre oss om at du får god service

Onlineutbildning kring funktionshinder

Online kurs om tilgjengelighet

Vi er først i verden med å tilby et interaktivt online kurs om tilgjengelihet som fokuserer på råd, tips, tester og instruksjonsfilmer for hvordan man best kan tilby god service til en med funksjonshemninger.  Å forsikre oss om samme høye servicenivå for alle gjester, med eller uten funksjonshemninger, er en viktig målsetning for oss på Scandic. .

Tillgänglighetsstandard

Tilgjengelighetsstandard

Vår tilgjengelighetsstandard omfatter alt vi tilbyr og er en integrert del av produkter og tjenester på våre hotell. I samråd med organisasjoner for personer med spesielle behov, våre hotellgjester og medarbeidere har vi derfor laget en sjekkliste med 110 punkter. 
Smart design och information på hotellen

Smart design og informasjon på hotellene

Vi har også implementert smart design på hotellrommene så det er tilgjengelig for personer med funksjonshemning og tilbyr detaljert tilgjengelighetsinformasjon på samtlige hotellers hjemmesider.

Om Scandic

Scandic er Nordens ledende hotellkjede med nærmere 230 hotell, etter oppkjøpet av Rica.

Hver dag jobber våre 13.000 medarbeidere med ett mål for øyet - å få gjestene våre til å føle seg velkommen hos oss om de skal treffe venner eller er på jobb.

Som Nordens mest bærekraftige hotellkjede fokuserer vi alltid på miljøet, samfunnsansvar og tilgjengelighet.