Visste du at

  • 70 % av alle funksjonshemninger er usynlige
  • Over 2,5 millioner mennesker i de nordiske landene har en funksjonshemming
  • Over 50 millioner mennesker i Europa har en funksjonshemning

Smarte løsninger

Hvordan hører en gjest med en hørselshemming brannalarmen? En  vibrerende brannalarm selvfølgelig! Dette er bare én av de smarte løsningene våre for funksjonshemmede gjester.

Tips og råd

Scandics tilgjengelighetsambassadør Magnus Berglund og hans rehabiliteringshund, Ada, har reist rundt om i verden, og deler her informasjon om tilgjengeligheten ved flyplasser, transport og byområder. Du vil også finne nyttige koblinger om tilgjengelighet som kan hjelpe deg på reisen.
Nyttige lenker (pdf)



Design for alle er bra for alle

Alle er velkomne hos Scandic! Vi forstår at alle funksjonshemminger er forskjellige. Det samme gjelder også våre hoteller, og vi har implementert smarte utforminger i våre tilgjengelighetsrom. Når du velger å bo hos Scandic bør du nyte de samme Scandic-standardene for tilgjengelighet. Det er derfor vi har iverksatt og kontinuerlig forbedrer et felles tilgjengelighetsprogram som alle våre hoteller bruker. 

Dette gjør vi for å forsikre oss om at du får god service

Online kurs om tilgjengelighet
Vi er først i verden med å tilby et interaktivt online kurs om tilgjengelihet som fokuserer på råd, tips, tester og instruksjonsfilmer for hvordan man best kan tilby god service til en med funksjonshemninger. Å forsikre oss om samme høye servicenivå for alle gjester, med eller uten funksjonshemninger, er en viktig målsetning for oss på Scandic.


Smart design og informasjon på hotellene
Vi har også implementert smart design på hotellrommene så det er tilgjengelig for personer med funksjonshemning og tilbyr detaljert tilgjengelighetsinformasjon på samtlige hotellers hjemmesider

Tilgjengelige fasiliteter for de med funksjonshemninger

Scandic er den første hotellkjeden i verden som tilbyr detaljert informasjon om funksjonshemming på alle hotellhjemmesidene. Vi har fulgt måten gjestene våre beveger seg gjennom våre hoteller på, fra parkering og inngangspartier, resepsjon og restauranter til heis, trapper og tilgjengelige rom. 
 
Besøk hvert hotells hjemmeside for å finne dets unike egenskaper:
1. Gå til hotellets hjemmeside.
2. På hotellets hjemmeside, velg "Fasiliteter"
3. Etter å ha valgt "Fasiliteter", velg "Spesielle behov" 

Anbefalte hoteller for møter

Scandic jobber alltid mot å forbedre våre hoteller og service for alle våre gjester, inkludert de som har en funksjonshemning. Nedenfor finner du Scandic-hoteller som har et høyere antall tilgjengelige rom som kan gjøre møteplanleggingen enklere.

Scandic på CNN

 

Magnus Berglund har vært Scandics tilgjengelighetsambassadør siden 2003, og siden da har han hjulpet Scandic med å lage et mer inkluderende miljø for alle gjester. Se historien om hvordan et selskap arbeider aktivt med tilgjengelighet på CNN.

Om Scandic

Scandic er Nordens ledende hotellkjede med nærmere 230 hotell, etter oppkjøpet av Rica.

Hver dag jobber våre 13.000 medarbeidere med ett mål for øyet - å få gjestene våre til å føle seg velkommen hos oss om de skal treffe venner eller er på jobb.

Som Nordens mest bærekraftige hotellkjede fokuserer vi alltid på miljøet, samfunnsansvar og tilgjengelighet.