Tilgjengelighet hos Scandic

Du er alltid velkommen hos oss. Enten du har en funksjonshemming, syns- eller hørselsproblemer, allergi eller sitter i rullestol – vi sørger for at du føler deg som hjemme. Heng stokken på spesialholderen, ta med teleslyngen til møtet og still sulten med din spesialdiett. Din firbente venn er selvfølgelig også velkommen.

Scandics tilgjengelighetsstandard

I samråd med organisasjoner for personer med spesielle tilgjengelighetsbehov, våre hotellgjester og medarbeidere, har vi utarbeidet en sjekkliste med 135 punkter som vi kaller Scandics tilgjengelighetsstandard. Denne standarden omfatter alt vi tilbyr og skal være et integrert hensyn for alle produkter og tjenester på hotellet. På Scandic er hotellpersonalet glade for å kunne tilby en inkluderende service for å gjøre livet enklere for alle gjester.

Scandics tilgjengelighetsstandard (pdf)

Interaktiv opplæring på nett

Vi er den første hotellkjeden i verden som tilbyr en online interaktiv opplæring rundt tilgjengelighet, som fokuserer på råd, tips, tester og instruksjonsvideoer som viser hvordan man kan gi virkelig god service til gjester med funksjonshemming. Å sikre samme høye nivå av service til alle våre gjester, med eller uten funksjonshemming, er et viktig mål for oss i Scandic.

Designet for alle

"Designet for alle" betyr rett og slett at et tilpasset rom er godt og gjennomtenkt designet for de som trenger ekstra tilpasninger, og der de smarte tilleggsløsningene kun legges merke til av de som faktisk trenger dem. 

På våre hoteller skal alle gjester føle seg velkommen og ivaretatt. Vi prioriterer tilgjengelighet i både våre nybygde og renoverte hoteller og forbedrer stadig standarden for hva vi kan tilby. I tillegg til tekniske løsninger og praktiske forhold, har vi tro på omtanke. Å vise interesse og engasjement er i mange tilfeller like viktig for å sikre at alle nyter sitt opphold hos oss.

Scandic tilgjengelighetsbrosjyre (pdf)