Tilgjengelighetsopplæring

Hos Scandic skal alle føle seg velkomne. Bli med oss i denne digitale opplevelsen for å få innsikt i hvordan vi arbeider med å gjøre hotellene våre tilgjengelig for alle.

Hoteller som er tilgjengelige for alle

Vi vil at alle skal føle seg velkomne på Scandic, enten de har tilgjengelighetsbehov, et brukket bein, en hørselsskade, bruker rullestol eller av andre grunner kanskje trenger litt ekstra omtanke. Dette betyr at vi møter hver gjest med det samme vennlige smilet, og skaper et miljø som tilbyr løsningene og støtten gjestene trenger.

Visste du

Intervju med tilgjengelighetslederen vår

Scandics tilgjengelighetsleder, Magnus Berglund, jobbet tidligere som kokk på et Scandic-hotell, men ble diagnostisert med en reumatisk sykdom i 1999. Da han planla en reise i 2002, fant han ingen hoteller med informasjon for gjester med spesielle behov. Han fikk en idé for hvordan Scandic kunne tiltrekke seg flere gjester ved å gjøre hotellene tilgjengelig for alle. 


Hør Magnus’ historie, og lær mer om tilgjengelighetsinitiativene våre i filmen nedenfor.

Ikke for å skryte, men …

Scandic er verdens første hotellselskap som tilbyr detaljert informasjon på nettstedet om tilgjengeligheten på alle hotellene. I årene som har gått har vi blitt mer og mer anerkjent for våre ledende tilgjengelighetsinitiativer.

Se filmen vår for å se hvorfor vi er så stolte. Mer om det vi er ekstra stolte av: