Hvordan det hele begynte

Høsten 2003 ble Magnus Berglund utnevnt som handikapambassadør for Scandic. En av hans første oppgaver ble å lære opp våre medarbeidere.

Vi utbedrer stadig våre tilgjengelighetstilbud

Magnus har lært vårt hotellpersonale å forstå hvordan det er å være gjest med en funksjonshemming. Vi føler at det er viktig for alle Scandics medarbeidere å være velinformert angående å yte service for våre gjester med tilretteleggingsbehov.

Kravene til en bekymringsfri reise varierer naturligvis om man er i rullestol, har allergier, synshemninger eller hørselshemninger. Det er derfor vi alltid holder oss oppdatert om hva disse kravene er. For å sikre en standard som er så enhetlig som mulig på våre hoteller, har vi utarbeidet Scandics tilgjengelighetsstandard.

«Mitt håp er at alle våre gjester vil se Scandic som et smart hotell, enten de har en funksjonshemming eller ei»
– Magnus Berglund, handikapambassadør