Kontinuerlig forbedring

Vi prioriterer tilgjengelighet i både våre nybygde og renoverte hoteller og forbedrer stadig standarden for hva vi kan tilby. I tillegg til tekniske løsninger og praktiske forhold, har vi tro på omtanke.

Design for alle og enhver

Konseptet «Design for alle» spiller en nøkkelrolle i tilgjengelighetsarbeidet vårt. Design for alle betyr at et tilpasset rom bør være like godt designet som alle andre rom, med smarte løsninger som nesten ikke merkes av andre enn de som virkelig trenger dem. Les mer i vår tilgjengelighetsbrosjyre.

Smarte løsninger på våre hoteller …

Hvordan hører en gjest med en hørselshemming brannalarmen? En vibrerende brannalarm selvfølgelig! Dette er bare én av de smarte løsningene våre for funksjonshemmede gjester.

... dersom du har en funksjonshemning

  • Rom for funksjonshemmede finnes på de fleste Scandic-hoteller
  • Stokk-/krykkeholder ved resepsjonsdisken
  • Møterom uten tepper

... dersom du har nedsatt hørsel

  • Teleslynger er tilgjengelig i resepsjonsdisken
  • Bærbare teleslynger er tilgjengelig for møter
  • Vibrerende vekkerklokker som også signaliserer brannalarm

... dersom du er allergisk

  • Det brukes ingen allergifremkallende garnityr på frokostbuffeen
  • Gluten- og laktosefritt brød tilgjengelig ved forespørsel
  • Møterom uten tepper

... dersom du har nedsatt syn

  • Førerhunder er alltid velkomne på våre hoteller
  • Hotellfaktaark med blindeskrift er tilgjengelig i resepsjonsdisken på våre svenske hoteller