La vår livsstil-concierge rocke ditt neste besøk i Stockholm

Å utforske en ny by er en fantastisk opplevelse. Det ideelle er selvfølgelig at du kjenner noen som kan fortelle deg om de beste stedene du ikke finner ved å google. Hvis du bor på Grand Central trenger du ikke å kjenne noen for å finne eller få hjelp til å booke deg inn på byens beste restauranter, nattklubber eller steder å shoppe. Det eneste du trenger å gjøre er å kontakte vår livsstil-concierge, Denise Lopez. Med hennes hjelp kan du ta deg rundt Stockholm bedre enn de fleste lokale innbyggerne.

Nyt et opphold i Stockholm med det lille ekstra inkludert.

Mange hoteller tilbyr en concierge-tjeneste – en person som hjelper deg med å bestille teaterbilletter, forteller deg åpningstidene på de forskjellige museene, eller viser deg på kartet hvordan du best kommer deg dit du vil. På Grand Central har vi tatt concierge-konseptet ett steg videre, og skapt tjenesten livsstil-concierge. Så hvordan er dette forskjellig fra den mer konvensjonelle concierge-tjenesten? Vel, det handler ikke bare om å få tips til de vanlige turistattraksjonene. Vår livsstil-concierge hjelper deg med å knekke litt større nøtter, som å komme inn på VIP-avdelingen på en nattklubb, leie et spesielt kjøretøy, eller få bestilt bord på en populær restaurant.

Vår livsstil-concierge på Grand Central er Denise Lopez. Navnet hennes er kanskje kjent for mange av dere. Og ja, når du bestiller denne gratistjenesten, blir du møtt av ingen ringere enn den kjente svenske sangeren, låtskriveren og produsenten Denise Lopez. I tillegg til å hjelpe gjestene våre med å få mer ut av oppholdet i Stockholm, er Denise ansvarlig for Grand Centrals musikkunderholdning og butikk.

Hvordan endte du opp på Grand Central?

«Jeg så det som en måte å utvikle meg på i musikkindustrien. Jeg får jobbe med musikk på en annen måte enn jeg gjorde tidligere her. Jeg har flakket rundt i denne verdenen siden 1990-tallet, så det føles bra å være på ett sted, og ha faste arbeidstider. Jeg jobber fortsatt med min egen musikk på siden, jeg slipper låter og spiller inn, men i en mindre skala enn tidligere.»

Grand Central er et New York-inspirert hotell med røtter i urban musikk – en bred benevnelse som omfatter R&B, klassisk soul, hip hop og noe pop. Musikken er stadig tilstede, i et behagelig, snakkevennlig volum.

Denise er nøye med å ikke fokusere for mye på én type musikk. Et viktig aspekt av jobben hennes er å finne de rette artistene og DJ-ene til hotellets spillejobber. Hun er på utkikk etter en akustisk sound, og er alltid ivrig etter å fremme nye talenter. Hotellet vårt har også et samarbeid med radiostasjonen NRJ, som tilbyr live sessions der artister som Benjamin Ingrosso og Peg Parnevik har opptrådt.

«Musikken er hovedsakelig beregnet på hotellets gjester, så du må alltid opprettholde en viss balanse. Du kan ikke ha for høyt eller for lavt volum, eller tiltrekke for mange mennesker eller for få. Jeg får ofte forespørsler fra plateselskapene om å booke inn artister. Å kalkulere hvor stort publikum en artist vil tiltrekke er en stor utfordring. Hvis jeg tror en konsert vil tiltrekke for mange til hotellet, kan jeg alltid henvende meg til vårt eget lokale, Vasateatern, som er en ideell konsertscene. Der har vi hatt konserter med artister som Little Jinder og Petter.»

Hva er den vanligste typen spørsmål du får fra hotellgjester?

«Når er neste konsert?»

Hvis du er interessert i musikk, er Grand Central stedet å være. Hvis du er ute etter musikkunderholdning på andre scener i Stockholm, kan Denise naturligvis også hjelpe deg med det.

Jobben til livsstil-conciergen inkluderer også ledelse av butikken vår, en fasjonabel nettbutikk der Denise tar inn produkter og varemerker som passer inn i Grand Centrals konsept. Dette kan innebære alt fra interiørdesign til klokker og hodetelefoner. Denise arrangerer pop-up-arrangementer noen ganger per måned, der nye merkevarer og designere kan presentere og selge sine produkter.

Hvordan balanserer du arbeidet med musikken, butikken og møtet med hotellgjestene?

«Jeg er hele tiden på farten rundt på hotellet, og jeg har også et eget skrivebord i lobbyen. Den beste måten å komme i kontakt med meg på er å bestille en avtale via e-post. Det er uvurderlig for meg når en gjest er spesifikk rundt det de ønsker. Det gjør det lettere for meg å hjelpe. For å gi gjestene best mulig service samarbeider jeg også tett med resepsjonen. De kan hjelpe gjestene med enklere forespørsler relatert til sightseeing, museer eller å bestille teaterbilletter. Jeg hjelper til når forespørslene er mer spesifikke og litt vanskeligere å imøtekomme, som å bestille en helikoptertur og deretter spise på en spesiell restaurant.»

Hvis du har bestilt et opphold i Stockholm på Grand Central, nøl ikke med å kontakte Denise. Å få hennes eksperthjelp og råd koster deg ingenting, men å komme inn på en ellers utilgjengelig VIP-avdeling på en viss nattklubb er det umulig å sette en pris på.