House Keeping Manager om latter på arbeidsplassen

Angela André, House Keeping Manager, Scandic Norra Bantorget, Sverige.

Angela André startet sin karriere i Scandic som assisterende husøkonom og arbeider nå som husøkonom på Scandic Norra Bantorget i Stockholm. Hun søkte jobb i Scandic da hennes tidligere arbeidsgiver, en konkurrerende hotellkjede, fikk problemer under den økonomiske krisen.
– Jeg trivdes med å arbeide i hotellbransjen, men jeg ønsket å jobbe i en større og mer stabil organisasjon som kunne tilby bedre utviklingsmuligheter.

Hva trenger du for å være fornøyd på arbeid?

– Jeg må kunne være stolt av det jeg gjør. Det er også viktig at mine medarbeidere er fornøyde. Det er tilfredsstillende å vite at de er fornøyde og gjør en god jobb.

Hvilke egenskaper verdsetter du høyest hos de som jobber hos deg?

– Ansvarsbevissthet og evne til samarbeid. Jeg har 20 personer som arbeider under meg, og jeg må kunne stole på dem. Vi må også kunne kommunisere godt og ha det morsomt sammen.

Hvorfor vil du anbefale Scandic som arbeidsgiver?

– Scandic gir meg muligheten til å kunne utvikle meg på et profesjonelt nivå. De tilbyr interne kurs og opplæringsplaner samt fleksibiliteten som kommer ved å arbeide for en stor hotellkjede. Bare i Stockholm er det 22 Scandic-hotell.

Når trives du best på jobb?

– Hele tiden. Vi har det alltid gøy. Jeg trives med å arbeide med ulike mennesketyper, både gjester og kollegaer. Om sommeren har vi ofte gjester fra utlandet som bor hos oss. Jeg blir inspirert av deres erfaringer, behov og ønsker. Vi trener sammen 10 minutter hver morgen før vi starter arbeidet. Det er litt uvanlig, men det er en flott måte å starte dagen på en positiv måte!