Spørsmål og svar

Vi oppdaterer fortløpende denne siden med spørsmål og svar. For øyeblikket kan hotellenes tilbud avvike noe, da vi følger retningslinjer fra lokale myndigheter i hvert land.

Snarveier til spørsmål og svar vedr.:

AVBESTILLING OG omBOOKING


Individuelle opphold

Spørsmål: Kan jeg avbestille eller endre reservasjonen min som er bestilt med SAVE (best pris)?


Svar: For bestillinger frem til og med 27. mars 2020:

Hvis du har bestilt med vår beste pris (vanlig 'SAVE rate') og oppholdet vil skje før og til og med 30. april 2020, vil vi endre reservasjonen din uten noen kostnad til en fremtidig dato innen 30. april 2021. Dette gjelder uansett grunnen til at du trenger å ombooke reservasjonen.

Hvis du vil avbestille reservasjonen, gjelder våre vanlige avbestillingsregler.

Unntak: Hvis du bestilte hotelloppholdet et annet sted enn via Scandics nettsted scandichotels.se/.no/.dk/.com/.de/.fi, hotellene våre eller vår sentrale reservasjon, kan du kontakte der du bestilte for informasjon om bestillingen din.


Kontakt først hotellet direkte hvis du har spørsmål angående din bestilling på Scandics hjemmeside.

Gruppereservasjoner

Spørsmål: Kan jeg kansellere eller endre gruppereservasjonen min?


Svar: For bestillinger frem til og med 27. mars 2020:

For gruppereservasjoner, der et opphold vil skje før og frem til og med 30. april 2020, vil vi endre reservasjonen til en fremtidig dato innen 30. april 2021. Dette gjelder bare hvis kunden på grunn av grunner utenfor deres kontroll ikke er i stand til å reise.

Hvis du vil avbestille reservasjonen, gjelder våre vanlige avbestillingsregler.


Spørsmål: Konserten / begivenheten / konferansen min er avlyst på grunn av Covid-19, kan jeg avbestille eller ombooke oppholdet mitt?


Svar: For bestillinger frem til og med 27. mars 2020:

Hvis du har bestilt med vår beste pris (vanlig 'SAVE rate') og oppholdet vil skje før og frem til og med 30. april 2020, vil vi endre reservasjonen din uten noen kostnad til en fremtidig dato innen 30. april 2021. Dette gjelder uansett grunnen til at du trenger å booke om reservasjonen.

Hvis du vil avbestille reservasjonen, gjelder våre vanlige avbestillingsregler.

Unntak: Hvis du bestilte hotelloppholdet et annet sted enn via Scandics nettsted scandichotels.se/.no/.dk/.com/.de/.fi, hotellene våre eller vår sentrale reservasjon, kan du kontakte der du bestilte for informasjon om bestillingen din.


Kontakt først hotellet direkte hvis du har spørsmål angående din bestilling på Scandics hjemmeside.

gjesters trygghet og rutiner

Spørsmål: Hvilke tiltak gjør Scandic i den nåværende situasjonen?


Svar: Vi har iverksatt en rekke tiltak:

Spørsmål: Hvilke nye rengjøringsprosedyrer/-regler har Scandic i forbindelse med COVID-19?


Svar: Hygiene og renhold er alltid høyt prioritert på våre hoteller. Vi har innført krav om omfattende håndhygiene for våre medarbeidere og innført utvidede rengjøringsprosedyrer basert på myndighetenes anbefalinger. 

Spørsmål: Jeg er bekymret på grunn av spredningen av COVID-19 og vil gjerne kansellere mitt opphold, er det mulig?


Svar: Det er forståelig å være bekymret, men vi kan forsikre deg om at våre gjesters og medarbeideres sikkerhet og trygghet er vår høyeste prioritet.

Hvis du har bestilt med vår beste pris (vanlig 'SAVE rate') og oppholdet vil skje før og til og med 14. april 2020, vil vi endre reservasjonen din uten noen kostnad til en fremtidig dato innen 2020. Dette gjelder uansett grunnen til at du trenger å ombooke reservasjonen.

Hvis du vil avbestille reservasjonen, gjelder våre vanlige avbestillingsregler.

Unntak: Hvis du bestilte hotelloppholdet et annet sted enn via Scandics nettsted scandichotels.se/.no/.dk/.com/.de/.fi, hotellene våre eller vår sentrale reservasjon, kan du kontakte der du bestilte for informasjon om bestillingen din.


Spørsmål: Hvis jeg har sjekket inn på et hotell og det viser seg at en annen gjest er smittet med COVID-19, hvilken hjelp/support kan jeg forvente fra Scandic?


Svar: Våre medarbeidere er godt forberedt til å håndtere alle situasjoner. De har fått grunnleggende informasjon og instrukser om COVID-19 på bakgrunn av myndighetenes anbefalinger.

Spørsmål: Hvor kan jeg finne informasjon om COVID-19 på Scandics nettsted?


Svar: Du kan finne mer informasjon om vår håndtering av din sikkerhet i forbindelse med COVID-19 ved å klikke på linken under:

Midlertidig stengte hoteller

Spørsmål: Vil Scandic stenge noen hoteller?

Svar: På grunn av den pågående situasjonen med coronavirus, har vi tatt beslutningen om å stenge noen av hotellene våre midlertidig. Alle gjester som har et bestilt opphold under stengingen, vil bli kontaktet og tilbudt et rom på et nærliggende Scandic-hotell, eller et annet alternativ. Vi ber om unnskyldning for ulempene og håper på din forståelse under denne ekstraordinære situasjonen.

Spørsmål: Hvordan vet jeg om hotellet jeg har bestilt vil stenge midlertidig?

Svar: Vi tar kontakt med alle gjester som har et bestilt opphold i løpet av stengeperioden på de berørte hotellene. Vi vil gjøre alt for å sikre at ditt kommende opphold blir bra. For å se om hotellet er åpent kan du besøke hotellsiden der informasjon om åpne hoteller er tilgjengelig.

Scandic Friends medlemskap

Spørsmål: Hvorfor har Scandic avviklet restaurant vouchere?

Svar: På grunn av koronasituasjonen har vi tatt beslutningen om å avvikle restaurant vouchere siden de fleste av våre restauranter, shops og barer enten er stengt eller redusert i tiden fremover. I stedet sørger vi for at du som Scandic Friends-medlem får andre goder som høyere opptjening av poeng per kvalifiserende overnatting.

Spørsmål: Hva kan poengene brukes til, foruten bonusnetter?

Svar: Foreløpig har medlemmene i Scandic Friends muligheten til å bruke poeng på bonusnetter. Vi utvikler kontinuerlig Scandic Friends og i nær fremtid håper vi å dele nye og spennende måter å bruke og tjene poeng for våre lojale medlemmer.