Spørsmål og svar

Vi oppdaterer fortløpende denne siden med spørsmål og svar. For øyeblikket kan hotellenes tilbud avvike, da vi følger retningslinjer fra lokale myndigheter i hvert land.



Oppdatert 01.02.2021

Snarveier til spørsmål og svar vedr.:

gjesters trygghet og rutiner

Spørsmål: Hvilke tiltak gjør Scandic i den nåværende situasjonen?

Svar: Vi har iverksatt en rekke tiltak:

Spørsmål: Hvilke nye rengjøringsprosedyrer/-regler har Scandic i forbindelse med COVID-19?

Svar: Hygiene og renhold er alltid høyt prioritert på våre hoteller. Vi har innført krav om omfattende håndhygiene for våre medarbeidere og innført utvidede rengjøringsprosedyrer basert på myndighetenes anbefalinger. 

Spørsmål : Hvordan håndterer vi matservering på hotellene grunnet koronaviruset? 

Svar: Vi følger lokale myndigheters anbefalinger og regler, og tilbudet vil kunne avvike noe fra normalt. Vi har midlertidig erstattet vår prisbelønte frokostbuffet med individuelt pakkede frokostposer. Vi har også midlertidig et begrenset restaurant og bar tilbud.


Spørsmål: Hvis jeg har sjekket inn på et hotell og det viser seg at en annen gjest er smittet med COVID-19, hvilken hjelp/support kan jeg forvente fra Scandic?


Svar: Våre medarbeidere er godt forberedt til å håndtere alle situasjoner. De har fått grunnleggende informasjon og instrukser om COVID-19 på bakgrunn av myndighetenes anbefalinger.

Spørsmål: Hvor kan jeg finne informasjon om COVID-19 på Scandics nettsted?


Svar: Du kan finne mer informasjon om vår håndtering av din sikkerhet i forbindelse med COVID-19 ved å klikke på linken under:

Midlertidig stengte hoteller

Spørsmål: Vil Scandic stenge noen hoteller?

Svar: På grunn av den pågående situasjonen med coronavirus, har vi tatt beslutningen om å stenge noen av hotellene våre midlertidig. Alle gjester som har et bestilt opphold under stengingen, vil bli kontaktet og tilbudt et rom på et nærliggende Scandic-hotell, eller et annet alternativ. Vi ber om unnskyldning for ulempene og håper på din forståelse under denne ekstraordinære situasjonen.

Spørsmål: Hvordan vet jeg om hotellet jeg har bestilt vil stenge midlertidig?

Svar: Vi tar kontakt med alle gjester som har et bestilt opphold i løpet av stengeperioden på de berørte hotellene. Vi vil gjøre alt for å sikre at ditt kommende opphold blir bra. For å se om hotellet er åpent kan du besøke hotellsiden der informasjon om åpne hoteller er tilgjengelig.

Scandic Friends medlemskap

Spørsmål: Hva kan poengene brukes til, foruten bonusnetter?

Svar: Medlemmer i Scandic Friends har muligheten til å bruke poeng på bonusnetter, i tillegg til å bruke poeng i restaurant/bar og shop på hotellet, og i vår Scandic Friends Shop som har mange flotte produkter man kan kjøpe for poeng.