Ting som er kjekt å vite

Her er noen ting som er kjekt å vite om medlemskapet i Scandic Friends. Ikke nøl med å ta kontakt med vår medlemsservice hvis du har spørsmål!

Regler for bonusnetter

En bonusnatt er et hotellopphold du bestiller med poengene du har opptjent som Scandic Friends-medlem. Du kan bestille oppholdet ett år i forveien og du får 500 ekstra poeng når du bestiller din bonusnatt her på våre websider. Du får selvfølgelig dine vanlige fordeler også. Vennligst merk at bonusnetter kun kan bestilles for standardrom.

Hvis du er 3rd floor- og Top floor-medlem, kan du bestille bonusnetter året rundt, men enkelte datoer kan det være begrenset tilgjengelighet på grunn av store arrangementer i området. Derfor er det alltid en god idé å bestille tidlig! For 1st floor- og 2nd floor-medlemmer kan enkelte hoteller ha unntaksdatoer under høysesonger. Du kan ikke bestille bonusnatt på disse datoene.

Hvis du avbestiller eller endrer en bonusnatt som er bestilt med poeng som går ut før det faktiske oppholdet, vil poengene ansees som utgått og du kan ikke bruke dem til andre bestillinger. Poengene kan ikke brukes til bestilling av en ny bonusnatt en annen dato.

Du kan gi bort en bonusnatt til en du er glad i. Når du bestiller en bonusnatt på vår hjemmeside, har du muligheten til å gjøre bestillingen i navnet til en venn. Fordeler er ikke inkludert i bonusnetter som gis bort.

Du kan også bestille Scandic Friends-vouchere og bonusnattvouchere som ikke er personlige.

Regler for restaurantkupongen

Restaurantkupongen er gyldig som rabatt for:

  • Frukt, mat og drikke (ikke brennevin) ved alle utsalgssteder på Scandic-hotellet du bor på
  • Drikke (ikke brennevin) fra minibaren på hotellrommet
  • Mat og drikke (ikke brennevin) som bestilles via romservice
  • Kupongen kan brukes til mat, drikke og frisk frukt (ikke godteri, potetgull, hygieniske artikler og annet utvalg) i vår shop.
  • For Sverige kan kupongen brukes til all mat og drikke i SHOP'en (sandwicher, godteri, potetgull og brus)

Regler for restaurantkupongen:

  • Kupongen er gyldig på hotellet du bor på, på angitt dato og/eller påfølgende dag(er) under oppholdet. Du kan ikke bruke kupongen før gyldighetsdatoen eller spare den til et senere opphold
  • Du kan samle alle kjøpene på romregningen og betale med kupongene ved utsjekking. Maksimalt 5 kuponger kan brukes per restaurantregning eller per kjøpstilfelle
  • Kupongen er personlig og kan ikke gis til noen andre
  • Du kan kombinere kupongen med din 20 % helgerabatt på mat i restaurantene våre. Men du kan ikke kombinere den med andre rabatter, pakkepriser eller tilbud
  • Kupongen kan ikke byttes mot kontanter. Hvis hele verdien ikke blir brukt, får du ingen veksel

Spesifikke regler for restaurantkupongen på svenske hoteller

Verdien på kupongen er alltid i lokal valuta og regler for bruk av kupong kan variere avhengig at hvilket land du besøker oss i. Du får mer informasjon om hva som gjelder på hotellet.

Du beholder medlemsnivået i ett år

Når du har bodd hos oss det nødvendige antallet kvalifiserende netter innen en periode på 12 måneder, flyttes du opp til neste medlemsnivå. Når du har nådd neste nivå beholder du det nivået i 1 år, med mindre du kvalifiserer deg for enda et høyere nivå i mellomtiden.

Vi oppgraderer deg

Vi oppgraderer deg til neste medlemsnivå så snart du har bodd hos oss det nødvendige antallet kvalifiserende netter for det nivået. Du kan nyte de nye fordelene så fort nettene dine er registrert på medlemskontoen din. Dette kan ta opptil 1 uke etter oppholdet. Vi sender deg et nytt medlemskort etter 3 uker, med det samme medlemsnummeret som tidligere.

Du kan bli nedgradert

Hvis du ikke har bodd hos oss det nødvendige antallet netter for å opprettholde medlemsnivået etter 1 år fra oppgraderingen, vil du bli nedgradert ett nivå. Du trenger imidlertid ikke å bekymre deg. Du kan ikke bli nedgradert mer enn ett nivå i løpet av 12 måneder.

Poengene dine er gyldige i minst 3 år

Poengene dine er gyldige det året de opptjenes samt de 3 neste årene. Utløpsdatoen er alltid 31. desember. Når du bruker poengene dine til å bestille en bonusnatt eller partnerkupong, trekker vi alltid fra dine eldste poeng først slik at poengene dine varer så lenge som mulig.

Hva er en kvalifiserende natt?

En kvalifiserende natt betyr at du tjener poeng og at den natten medregnes opp mot et høyere medlemsnivå. De fleste netter du kan bestille til en pris her på scandichotels.no er kvalifiserende netter, mens enkelte rompriser du bestiller direkte via hotellet eller vår booking- og medlemsservice ikke er kvalifiserende. Det sistnevnte gjelder også for bestillinger via andre nettsteder (tredjepartskanaler eller reisebyråsider). Og til slutt: du kan ikke tjene poeng eller inkludere natten mot et høyere medlemsnivå hvis du har bestilt en bonusnatt.