Hvordan sove bedre på hotellene

Sover du dårlig i en ny seng? Føler du deg ikke uthvilt etter første natt på hotell? Ikke bekymre deg. Hotellekspertene våre vet hvordan selv de som er vanskelige å gjøre til lags kan få en god natts søvn. Les våre fire enkle, men effektive tips!

Fire tips – hvordan sove bedre på hoteller
 

1. En lukt hjemmefra

Ta med et putetrekk hjemmefra, og legg det på puten den første natten. En lukt hjemmefra gjør at du føler deg tryggere og sovner lettere. Men ta av putetrekket på andre natt, så du kan nyte det myke og behagelige hotellsengetøyet.

2. Ha rett temperatur på rommet

Skjelver du av kulde eller bader du i svette? Sørg for at du har rett temperatur på hotellrommet ditt. Alle er forskjellige, noen foretrekker et varmt rom, mens andre foretrekker det litt kaldere. Bruk pysjamas eller annet nattøy for å regulere om nødvendig.

3. Fresh og ren før sengetid

Dette kan høres simplistisk ut, men vask ansikt og føtter før du legger deg. Dette kan fort bli til en avslappende kveldsrutine som hjelper deg sove natten igjennom.

4. Vær mett når du går til sengs

Ikke legg deg sulten. Finnes det noe som er verre enn en mage som romler høyere enn en tåkelur? Svaret er nei. Ta med deg noe mettende fra vårshop, eller besøk hotellrestauranten før stevnemøtet med Ole Lukkøye.