Tilgjengelighet hos Scandic

Du er alltid velkommen hos oss. Enten du har en funksjonshemming, syns- eller hørselsproblemer, allergi eller sitter i rullestol – vi sørger for at du føler deg som hjemme. Heng stokken på spesialholderen, ta med teleslyngen til møtet og still sulten med din spesialdiett. Din firbente venn er selvfølgelig også velkommen.



Tilgjengelighetsinformasjon om hvert hotell

Hvor langt er det til parkeringsplassen for funksjonshemmede, hvor brede er dørene og hvor høy er sengen? På hvert hotells nettsted finner du detaljert informasjon om hotellets egne løsninger.

1. Gå til hotellets nettsted
2. I «Om hotellet»-delen, velg "Tilgjengelighet" eller "Spesielle behov"

HOTELLER FOR ALLE

Ved hjelp av smarte løsninger designer vi hoteller der alle våre gjester kan være fornøyde. Vi prioriterer tilgjengelighet i både våre nybygde og renoverte hoteller, og forbedrer stadig standarden for hva vi kan tilby. I tillegg til tekniske løsninger og praktiske forhold, har vi tro på omtanke. Å vise interesse og engasjement er i mange tilfeller like viktig for å sikre at alle nyter sitt opphold hos oss.

Scandics tilgjengelighetsstandard

I samråd med organisasjoner for personer med spesielle tilgjengelighetsbehov, våre hotellgjester og medarbeidere, har vi utarbeidet en sjekkliste med 159 punkter som vi kaller Scandics tilgjengelighetsstandard. Denne standarden omfatter alt vi tilbyr og skal være et integrert hensyn for alle produkter og tjenester på hotellet. På Scandic er hotellpersonalet glade for å kunne tilby en inkluderende service for å gjøre livet enklere for alle gjester.

Interaktiv opplæring på nett

Vi var den første hotellkjeden i verden som tilbyr en online interaktiv opplæring rundt tilgjengelighet,. Opplæringen fokuserer på råd, tips, tester og instruksjonsvideoer som viser hvordan man kan gi virkelig god service til gjester med funksjonshemming. Å sikre samme høye nivå av service til alle våre gjester, med eller uten funksjonshemming, er et viktig mål for oss i Scandic.