Salgssjef om det å ha klare mål
Michael Stenhagen, Salgssjef, Scandic, Norge.
Michael Stenhagen har en internasjonal hotellutdannelse, og han arbeider som salgssjef for møter og konferanser i Scandic Norge.
Hva er dine ansvarsområder?
– Jeg har ansvar for salg og for å skape interesse for våre fantastiske produkter. For å skape gode kunderelasjoner er det viktig for meg å oppfylle løftene og gjøre det jeg sagt jeg skal gjøre, når jeg har sagt jeg skal gjøre det. Det finnes ikke noe bedre enn tilfredse kunder som kommer tilbake for mer. Det er da jeg vet at jeg har gjort en god jobb.
Hvorfor vil du anbefale Scandic som arbeidsgiver?
– Jeg har følt at jeg har blitt tatt vare på helt siden jeg startet å arbeide for Scandic. Menneskene som jobber her er avslappede og samtidig svært dyktige i det de gjør. Scandic tilbyr også utmerkede utviklingsmuligheter.
Hva trenger du for å være fornøyd på arbeidet?
– En leder som lytter og ser hva jeg er god på og som prøver å hjelpe meg med å utføre jobben så bra som mulig. Jeg ønsker også å ha klare og realistiske mål. Jeg er spesielt fornøyd når jeg ser at de jeg arbeider sammen med er inspirerte og trives med arbeidet de gjør. Jeg ønsker også å føle at det er muligheter for å utvikle seg videre innen organisasjonen og påta seg nye utfordringer. Det er da jeg er i mitt rette element.
Hva betyr "god service" for deg?
– Det er å påse at gjestene føler seg verdsatte fra det øyeblikket de setter foten i lobbyen og til de sjekker ut. God service dreier seg om å gi gjestene rett oppmerksomhet til rett tidspunkt.
Hva synes du om mulighetene for profesjonell utvikling i Scandic?
– Scandic Business School og programmet Talent by Scandic tilbyr utmerkede muligheter. Samtidig må du være proaktiv og ta initiativ. Du kan ikke bare sette deg ned og forvente at ting skal skje.
Hvilke egenskaper verdsetter du høyest hos de som arbeider for deg?
– Jeg verdsetter mennesker som engasjerer seg for det vi gjør, og som er positive og åpne.
Hvilke planer har du for fremtiden?
– Jeg har vært interessert i rollen som hotelldirektør siden jeg startet å studere på hotellskolen i 2001. Men, det betyr ikke at jeg ikke er åpen for andre stillinger hvor jeg kan utvikle meg som leder.