Inn- og utsjekking – spørsmål og svar

Innsjekking

Når kan jeg sjekke inn på hotellet?

Du kan sjekke inn fra kl. 14.00. Hvis du ankommer tidligere, kan du oppbevare bagasjen i hotellets bagasjeområde til rommet ditt er klart. Hvis rommet har blitt rengjort og er klart før kl. 14.00, kan du få tilgang til det tidligere.

Utsjekk

Når må jeg sjekke ut av hotellet?

Du har rommet frem til kl. 12.00 på avreisedagen. Hvis du ønsker å sjekke ut senere enn kl. 12.00, må du ta kontakt med resepsjonen.

Sjekk ut på nett

Vil du unngå å stå i kø ved utsjekking? Da har vi løsningen for deg. Nå kan du sjekke ut raskt og enkelt på nettet, med vår nye selvbetjeningstjeneste.

Hva er fordelene ved å sjekke ut på nettet?

Det er raskt og enkelt. Det er ingen kø. Du bestemmer selv når du vil sjekke ut, du kan for eksempel betale regningen kvelden før. Du mottar kvittering på e-post.

Kan alle sjekke ut på nettet?

Vi sender en invitasjon til alle som registrerer et mobilnummer og/eller e-postadresse ved innsjekking. For øyeblikket kan vi kun tilby denne selvbetjeningstjenesten til de som betaler oppholdet med kort. For å kunne dra nytte av dette tilbudet må du ha tilgang til en smarttelefon, et nettbrett eller en datamaskin.

Hvordan fungerer utsjekkingen?

Dagen før avreise (tidligst 17.00) vil du motta en SMS-melding og/eller e-postmelding med en kobling til utsjekking på nett. Der kan du sjekke regningen, legge til kjøp fra minibaren, oppdatere adressedetaljene dine og betale for oppholdet. Etter du har betalt og valgt utsjekkingstid, er du ferdig. Kvitteringen blir sendt som en PDF til e-postadressen din på avreisedagen. Hvis du er Scandic Friends-medlem, kan du lagre kortinformasjonen på din profil slik at det blir enda raskere neste gang.

Hvilke betalingskort kan jeg bruke?

Du kan betale med de samme kortene som kan brukes i resepsjonen: Visa, Mastercard, Amex, Diners, Dankort (Danmark) og JCB.

Hvorfor kan jeg ikke bruke betalingskortet mitt?

Pass på å ikke bruke noen spesialtegn i boksene for navn og kortnummer, f.eks. (.) (,) (-) (/) (:).

Hvordan/når mottar jeg kvitteringen?

Kvitteringen sendes som PDF til e-postadressen din senest kl. 12.00 på avreisedagen. Hvis du har valgt å sjekke ut tidligere enn 12.00, for eksempel klokken 08.00, blir kvitteringen sendt til deg direkte etter klokken 08.00. Hvis du ikke mottar kvitteringen på e-post etter utsjekking kan du ta kontakt med hotellet.

Hva skal jeg gjøre hvis jeg ikke har mottatt min kvittering på e-post?

Hvis du ikke har mottatt en kvittering for oppholdet på e-post, må du ta kontakt med hotellet enten på e-post eller telefon.

Hva skal jeg gjøre med romnøkkelen?

Du kan legge igjen romnøkkelen i resepsjonen eller legge den rett i nøkkelboksen ved siden av resepsjonen.

Kan jeg sjekke ut på nettet ved alle Scandic-hoteller?

De fleste av våre hoteller tilbyr tjenesten utsjekking på nett.