Innsjekk og utsjekk



hurtiglenker

Innsjekking

Når kan jeg sjekke inn på hotellet?

Du kan sjekke inn fra kl. 16.00. Hvis du ankommer tidligere, kan du oppbevare bagasjen i hotellets bagasjeområde til rommet ditt er klart. Hvis rommet har blitt rengjort og er klart før kl. 16.00, kan du få tilgang til det tidligere. Vær oppmerksom på at du må betale et ekstra gebyr for tidlig innsjekking.

Tidlig innsjekk er fra kl. 10.00 og  et gebyr på ca. 20 EUR/time vil påløpe (200 SEK/NOK/DKK eller 80 Zloty). Andre priser gjelder for våre signaturhoteller i Norge.

Utsjekk

Når må jeg sjekke ut av hotellet?

Rommet er ditt frem til kl. 12.00 på avreisedagen. Dersom du ønsker å sjekke ut senere enn kl. 12.00, vennligst kontakt resepsjonen. Vær oppmerksom på at du må betale ekstra for sen utsjekking. Hvis du er medlem og har nådd nivå 3, Close Friend eller høyere, kan du nyte en gratis sen utsjekking på +1 time, avhengig av tilgjengelighet ved innsjekking.
Sen utsjekking er frem til kl. 16.00 og et gebyr på ca. 20 EUR/time (200 SEK/NOK/DKK eller 80 zloty). Andre priser gjelder for våre signaturhoteller i Norge.

Sjekk ut på nett

Vil du unngå å stå i kø ved utsjekking? Da har vi løsningen for deg. Nå kan du sjekke ut raskt og enkelt på nettet, med vår nye selvbetjeningstjeneste.

Hva er fordelene ved å sjekke ut på nettet?

Det er raskt og enkelt. Det er ingen kø. Du bestemmer selv når du vil sjekke ut, du kan for eksempel betale regningen kvelden før. Du mottar kvittering på e-post.

Kan alle sjekke ut på nettet?

Vi sender en invitasjon til alle som registrerer et mobilnummer og/eller e-postadresse ved innsjekking. For øyeblikket kan vi kun tilby denne selvbetjeningstjenesten til de som betaler oppholdet med kort. For å kunne dra nytte av dette tilbudet må du ha tilgang til en smarttelefon, et nettbrett eller en datamaskin.

Hvordan fungerer utsjekkingen?

Dagen før avreise (tidligst kl. 17.00) vil du motta en SMS-melding og/eller e-postmelding med en kobling til utsjekking på nett. Der kan du sjekke regningen, legge til kjøp fra minibaren, oppdatere adressedetaljene dine og betale for oppholdet. Etter du har betalt og valgt utsjekkingstid, er du ferdig. Kvitteringen blir sendt som en PDF til e-postadressen din på avreisedagen. Hvis du er Scandic Friends-medlem, kan du lagre kortinformasjonen på profilen din, for en raskere utsjekking neste gang.

Hvilke betalingskort kan jeg bruke?

Du kan betale med de samme kortene som kan brukes i resepsjonen: Visa, Mastercard, Amex, Diners, Dankort (Danmark) og JCB.

Hvorfor kan jeg ikke bruke betalingskortet mitt?

Pass på å ikke bruke noen spesialtegn i boksene for navn og kortnummer, f.eks. (.) (,) (-) (/) (:).

Hvordan/når mottar jeg kvitteringen?

Kvitteringen sendes elektronisk som PDF til e-postadressen din senest kl. 12.00 på avreisedagen. Hvis du har valgt å sjekke ut tidligere enn 12.00, for eksempel klokken 08.00, blir kvitteringen sendt til deg direkte etter klokken 08.00. Hvis du ikke mottar kvitteringen på e-post etter utsjekking, kan du ta kontakt med hotellet.

Hva skal jeg gjøre hvis jeg ikke har mottatt kvitteringen på e-post?

Hvis du ikke har mottatt en kvittering for oppholdet på e-post, må du ta kontakt med hotellet enten på e-post eller telefon. Kontaktinformasjon til hotellet finnes på hotellets nettsted.

Hva skal jeg gjøre med romnøkkelen?

Du kan legge igjen romnøkkelen i resepsjonen eller legge den rett i nøkkelboksen ved siden av resepsjonen.

Kan jeg sjekke ut på nettet ved alle Scandic-hoteller?

De fleste hotellene våre tilbyr muligheten for å sjekke ut på nett.