Innsjekk og utsjekk
hurtiglenker
- Når kan jeg sjekke inn?
- Når må jeg sjekke ut?
- Kan alle sjekke ut på nettet?
- Hvordan fungerer utsjekkingen?
- Hvilke betalingskort kan jeg bruke?
- Hvorfor kan jeg ikke bruke betalingskortet mitt?
- Hvordan/når mottar jeg kvitteringen?
- Hva skal jeg gjøre hvis jeg ikke har mottatt kvitteringen på e-post?
- Hva skal jeg gjøre med romnøkkelen?
- Kan jeg sjekke ut på nettet ved alle Scandic-hoteller?
Innsjekking
Når kan jeg sjekke inn på hotellet?
Du kan sjekke inn fra kl. 15.00. Hvis du ankommer tidligere, kan du oppbevare bagasjen i hotellets bagasjeområde til rommet ditt er klart. Hvis rommet har blitt rengjort og er klart før kl. 15.00, kan du få tilgang til det tidligere. Dette koster ekstra hvis du ikke har bestilt direkte på våre nettsider.
Tidlig innsjekk er fra kl. 10.00 og koster NOK 150,-. Er bestillingen gjort direkte på våre nettsider tilkommer ingen ekstra kostnad, hvis rommet er tilgjengelig for tidlig sjekk inn.
Utsjekk
Når må jeg sjekke ut av hotellet?
Du har rommet frem til kl. 12.00 på avreisedagen. Hvis du ønsker å sjekke ut senere enn kl. 12.00, må du ta kontakt med resepsjonen. Merk at det tilkommer en ekstra kostnad ved sen utsjekk. Kostnaden er som regel kr 250,-, men kan variere noe fra hotell til hotell. Kontakt hotellet for gjeldende pris og utsjekkingstidspunkt. I Finland er kostnaden per time (EUR 10). Hvis du er medlem i Scandic Friends på Level 3, Top Level eller Red Level er en av fordelene på disse nivåene tilbud om sen utsjekk uten kostnad på ledig kapasitet. Sen utsjekk er frem til kl. 16.00.
Sjekk ut på nett
Vil du unngå å stå i kø ved utsjekking? Da har vi løsningen for deg. Nå kan du sjekke ut raskt og enkelt på nettet, med vår nye selvbetjeningstjeneste.
Hva er fordelene ved å sjekke ut på nettet?
Det er raskt og enkelt. Det er ingen kø. Du bestemmer selv når du vil sjekke ut, du kan for eksempel betale regningen kvelden før. Du mottar kvittering på e-post.
Kan alle sjekke ut på nettet?
Vi sender en invitasjon til alle som registrerer et mobilnummer og/eller e-postadresse ved innsjekking. For øyeblikket kan vi kun tilby denne selvbetjeningstjenesten til de som betaler oppholdet med kort. For å kunne dra nytte av dette tilbudet må du ha tilgang til en smarttelefon, et nettbrett eller en datamaskin.
Hvordan fungerer utsjekkingen?
Dagen før avreise (tidligst kl. 17.00) vil du motta en SMS-melding og/eller e-postmelding med en kobling til utsjekking på nett. Der kan du sjekke regningen, legge til kjøp fra minibaren, oppdatere adressedetaljene dine og betale for oppholdet. Etter du har betalt og valgt utsjekkingstid, er du ferdig. Kvitteringen blir sendt som en PDF til e-postadressen din på avreisedagen. Hvis du er Scandic Friends-medlem, kan du lagre kortinformasjonen på profilen din, for en raskere utsjekking neste gang.
Hvilke betalingskort kan jeg bruke?
Du kan betale med de samme kortene som kan brukes i resepsjonen: Visa, Mastercard, Amex, Diners, Dankort (Danmark) og JCB.
Hvorfor kan jeg ikke bruke betalingskortet mitt?
Pass på å ikke bruke noen spesialtegn i boksene for navn og kortnummer, f.eks. (.) (,) (-) (/) (:).
Hvordan/når mottar jeg kvitteringen?
Kvitteringen sendes elektronisk som PDF til e-postadressen din senest kl. 12.00 på avreisedagen. Hvis du har valgt å sjekke ut tidligere enn 12.00, for eksempel klokken 08.00, blir kvitteringen sendt til deg direkte etter klokken 08.00. Hvis du ikke mottar kvitteringen på e-post etter utsjekking, kan du ta kontakt med hotellet.
Hva skal jeg gjøre hvis jeg ikke har mottatt kvitteringen på e-post?
Hvis du ikke har mottatt en kvittering for oppholdet på e-post, må du ta kontakt med hotellet enten på e-post eller telefon. Kontaktinformasjon til hotellet finnes på hotellets nettsted.
Hva skal jeg gjøre med romnøkkelen?
Du kan legge igjen romnøkkelen i resepsjonen eller legge den rett i nøkkelboksen ved siden av resepsjonen.
Kan jeg sjekke ut på nettet ved alle Scandic-hoteller?
De fleste hotellene våre tilbyr muligheten for å sjekke ut på nett.