FAQ på nett

Endelig! Nå er den nye hjemmesiden vår lansert. Her har vi samlet sammen noen svar på spørsmål rundt nettsidene våre. Hvis du ikke finner svar på det du lurer på, er du velkommen til å kontakte oss.

Jeg kan ikke endre bestillingen min online. Hvorfor ikke?

Vi er klar over dette. Det er ikke mulig å endre en bestilling online enda. Ta kontakt med oss, så hjelper vi deg med å gjøre endringen manuelt. Du kan alltids kansellere bestillingen din online og gjøre en ny, hvis du foretrekker det. Kontakt vår bestillings- og &kundeservice for hjelp.

Jeg kan ikke gjøre en bestilling med Scandic gavekort (voucher) ved bruk av bookingkode VOG, hva er feil?

Du vil snart kunne gjøre dette direkte på nettstedet vårt, men foreløpig må du kontakte oss så vi kan hjelpe deg med bestillingen når du har et gavekort. Kontakt hotellet du ønsker å bo på direkte eller ring kundeservice.

Jeg kan ikke registrere meg som Scandic Friends når jeg bestiller, hvorfor?

Først må du registrere deg slik at du blir medlem i Scandic Friends. Deretter kan du gjøre en bestilling som medlem! Klikk på «Bli medlem» ved siden av Scandic Friends øverst på siden og skriv inn påkrevd informasjon. I fremtiden vil du kunne gjøre dette i bestillingsprosessen.

Jeg kan ikke bestille et rom for en venn med mine bonuspoeng, hvorfor?

Beklager, men for øyeblikket må vi gjøre dette manuelt. Det burde være enkelt å gi bort bonuspoeng og bestille online, og det vil være mulig i fremtiden. Inntil videre, kontakt vår kundeservice, så vil de hjelpe deg.

Når jeg søker etter rom i en by der det ikke er noe tilgjengelig, får jeg ikke opp noen alternative reisemål, hvorfor er det slik?

En liste over alternative hoteller vil vises, men dessverre ingen alternative reisemål.

Jeg prøver å søke etter et møterom med en viss kapasitet. Det fungerer ikke!

Vi vil selvfølgelig tilføye denne viktige funksjonen i bestillingsmodulen. For øyeblikket er det imidlertid ikke mulig å søke på rom og kapasitet, men du kan sende en forespørsel til det spesifikke hotellet.

Hvor kan jeg sjekke hvor mange poeng hvert hotell «koster» for en bonusnatt?

Poengene er synlige på to måter. Enten når du er pålogget som medlem og du har søkt etter et hotell eller en destinasjon – poengene vil da vises i hotellisten. Eller du kan se dem når du er på Scandic Friends-sidene og siden for Bruk poeng.

Hvor kan jeg se hvor mange bonuspoeng jeg har igjen?

Klikk på profillenken øverst på nettstedet: Der kan du se antall bonusnetter og hvor mange poeng de tilsvarer.

Jeg kan ikke lenger se omtrentlig pris i min valuta for et rom, hvorfor ikke?

Vi vil bare vise lokal valuta i et hotellsøk. Hvis du for eksempel søker etter hoteller på den engelske siden (.com), vil den lokale valutaen være basert på beliggenheten til hotellet. Et svensk hotell vil vise SEK, et dansk hotell vil vise DKK og et finsk hotell vil vise EUR etc.

Jeg kan ikke lagre et kredittkort i profilen min. Jeg må skrive inn kredittkortnummeret hver gang jeg gjør en bestilling.

Vi skjønner godt at du ikke ønsker å bruke tid på dette hver gang, men vi vil stadig gjøre oppdateringer på siden vår og i neste versjon vil det være mulig å lagre kredittkortnummer. Vi beklager ulempene, men håper du vil ha litt tålmodighet i mellomtiden.

Er det mulig å gjøre en bestilling med flere hotellrom med forskjellige priser?

Selvfølgelig! Merk imidlertid at forskjellige regler gjelder avhengig av hvilken priskategori du bestiller fra. De forskjellige reglene, avhengig av hvilken rompris du har valgt, vil bli spesifisert under bestillingsprosessen. Når du er ferdig med bestillingen, vil reglene for hvert rom spesifiseres på bekreftelsen.

Hvor er 5-dagers priskalenderen som jeg pleide å se i bestillingsprosessen? Er den borte?

Vi beklager dette, og vi savner den også. Vi vil legge den til igjen så snart vi kan.