Lojalitetsprogrammet vårt
Hurtiglenker
Poeng
Hva er forskjellen mellom grunnpoeng og bonuspoeng?
Med grunnpoeng kan du både klatre til neste nivå og bruke poengene. Bonuspoeng er bare for å bruke.
Jeg mangler poeng, hva gjør jeg?
Hvis du mangler poeng, kan du kontakte vår medlemsservice. Bare vær klar over at det tar opptil ti dager før poeng vises etter at du har opptjent dem.
Hvordan tjener jeg poeng?
Vi har to forskjellige typer poeng, grunnpoeng og bonuspoeng. Poeng kan tjenes på flere måter, f.eks. ved å bestille en kvalifiserende natt, velge å bestille på nettsiden vår, eller spise i en av restaurantene våre under oppholdet (hvis du setter regningen på rommet).
Hvordan bruker jeg poeng?
Hvordan vet jeg poengstatusen min?
På Min side kan du se hvor mange poeng du har opptjent. På Min side finner du også medlemsnivået ditt, hvor mange poeng/netter du trenger for å nå neste nivå, samt kommende hotellopphold.
Hvor lenge vil poengene mine være gyldige før de utløper?
Grunnpoengene som teller mot neste medlemsnivå er gyldige som klatrepoeng i en 12-månedersperiode. Deretter blir de lagt til medlemskontoen din som brukspoeng. Disse brukspoengene vil så være tilgjengelige i nye 24 måneder. Grunn- og bonuspoeng er gyldige i 36 måneder fra måneden du opptjener dem. Poengene vil være tilgjengelige for bruk i 36 måneder før de utløper. Poeng opptjent før 23. januar 2018 gjelder for 36 måneder fra 31. desember året de ble opptjent. Du kan se når poengene dine utløper på Min side.
Hva er en kvalifiserende natt?
En kvalifiserende natt betyr at du tjener poeng og at den natten medregnes opp mot et høyere medlemsnivå. De fleste bestillinger gjort på nettstedet til Scandic, direkte hos et hotell, hos bestillings- & medlemsservice eller bestillingsverktøy for bedrifter, er poengkvalifiserende. Med noen få unntak for gratisopphold, bonusnetter eller andre spesielt avtalte priser. Bestillinger som er gjort gjennom et tredjeparts nettsted (f.eks. Hotels.com, Expedia, Booking.com), eller turoperatører, vil imidlertid ikke telle som kvalifiserende netter.
Jeg har bodd på et av hotellene deres, men kan ikke se mine opptjente poeng. Hvorfor ikke?
Det kan ta opptil ti dager før poengene dine vises på Min side. Hvis du fortsatt ikke ser poengene etter ti dager kan du alltids registrere manglende poeng.
Medlemsfordeler
Hvordan fungerer bonusnetter?
En bonusnatt er et hotellopphold du bestiller med poengene du har opptjent som medlem. Du kan fortsatt bestille en bonusnatt ett år i forveien. Forskjellen er at du kan få utvidet tilgang hvis du klatrer til våre høyere nivåer, og at du kan bestille en bonusnatt med delvis betaling, der du kombinerer poeng og penger. En bonusnatt er ikke poengkvalifiserende, og du kan kun bestille standardrom.
Hvordan opptjener jeg poeng hos Scandic Friends' partnere?
Mitt medlemskap
Hvilket medlemsnivå er jeg på?
Du finner ditt medlemsnivå ved å logge inn på Min side.
Når blir jeg oppgradert til det neste medlemsnivået
Du ser hvor mange poeng eller netter du trenger for å nå neste nivå ved å logge deg inn på Min side
Hvor lenge vil jeg beholde gjeldende nivå?
Medlemsnivået varer i ett år fra dagen du kommer opp på det nivået. På det digitale medlemskortet ditt kan du se utløpsdatoen. Finn kortet på Min side eller via lenken i en Scandic Friends-e-post.
Er det mulig å bli nedgradert?
Ja, hvis du ikke har bodd antall netter/opptjent nok poeng som kreves for å opprettholde nivået, blir du flyttet ned ett nivå, med unntak av nivå 1. Men vær klar over at du kun kan bli flyttet ned ett nivå om gangen i løpet av en 12-månedersperiode.
Jeg husker ikke medlemsnummeret mitt
Medlemsnummeret finner du på det digitale medlemskortet eller i en e-post fra Scandic Friends. Du kan også kontakte medlemsservice.
Jeg har mistet medlemskortet mitt. Hvordan får jeg et nytt?
Vi har et digitalt kort du enkelt kan laste ned på telefonen din. Finn det på Min side eller last det ned på smarttelefonen din gjennom lenken du finner i e-postene fra Scandic Friends. Hvis du foretrekker er fysisk kort kan du selvfølgelig bestille et.
Jeg har glemt passordet mitt. Hvordan logger jeg inn?
Jeg mottar ikke e-poster fra Scandic Friends. Hvorfor ikke?
Kontakt medlemsservice via e-post memberNO@scandichotels.com eller telefon 23 15 50 00, så hjelper vi deg.
Jeg ønsker ikke å motta e-poster fra Scandic Friends, hva bør jeg gjøre?
Du kan alltids avbestille markedskommunikasjon fra oss. Bare klikk på lenken 'Avbestill nyheter og tilbud' i en e-post du har mottatt fra oss. Du kan også kontakte medlemsservice. Merk at hvis du melder deg av e-poster fra oss, mottar du ikke informasjon rundt medlemskapet ditt, poengstatus eller får tidlig tilgang på våre kampanjer og ferietilbud. Du vil imidlertid fortsatt motta informasjon om bestillinger.
Hvordan kommer jeg i kontakt med Scandic Friends
Den meste informasjon om Scandic Friends finner du på nettstedet vårt. Som hvordan bestille et nytt kort, nytt passord, registrere manglende poeng, bestille bonusnetter og mye mer. Hvis du ikke finner svar på spørsmålet ditt, er du alltid velkommen til å kontakte oss. E-post memberNO@scandichotels.com eller telefon 23 15 50 00.