Samarbeid med merverdi for gjestene våre
Edderkoppen teater
Edderkoppen teater ligger i samme bygning som Scandic St. Olavs Plass, noe som gjør teatret til en naturlig partner som tilbyr gjestene våre opplevelser og underholdning når de bor på Scandic.
TusenFryd
TusenFryd er en av Norges største fornøyelsesparker, med rundt 500 000 besøkende hvert år. Parken har 33 forskjellige attraksjoner. Scandic samarbeider med TusenFryd for å tilby gjestene våre ekstra spenning i ferien.
Innovasjon Norge
Innovasjon Norge er en nasjonal organisasjon som er ansvarlig for å markedsføre Norge som turistdestinasjon i alle markeder. Scandic er aktivt involvert i dette arbeidet som partner i forskjellige prosjekter som fremmer turisme.
Junibacken
Junibacken er et hus som flommer over av historier, latter, kjente figurer og rampestreker. Eventyrtoget er en sentral attraksjon på Junibacken, der reisen går gjennom Astrid Lindgrens fantastiske historier, men du vil også møte andre kjente figurer, som Albert Åberg, Festus, Mercury og Mulle Meck. Å være partner med Junibacken, gir oss muligheten til å tilby gjester som reiser med barn en større opplevelse når de bor på Scandic i Stockholm.
Lantmännen
Lantmännen er et av de største selskapene i Norden innen næringsmidler, energi og landbruk. Scandic jobber med Lantmännen og deres kreditt- og rabattkort Agrolkortet. Vi kommuniserer tilbud via deres nettsted og månedlige fakturaer. Scandic har også skapt måltider spesielt for sportsutøvere sammen med Lantmännen AXA.
Tivoli
Tivoli er en verdenskjent turistattraksjon i hjertet av København. Scandic har i mange år hatt et nært samarbeid med Tivoli. Vi markedsfører pakker med hotellopphold og billetter til Tivoli.
Wonderful Copenhagen
Wonderful Copenhagen er en samarbeids- og nettverksorganisasjon for forskjellige partnere innen turistnæringen. Scandic har et markedsførings- og salgssamarbeid med WOCO. Vi deltar også i kampanjer på eksterne markeder som fremmer København mot internasjonal fritids-/Mice-reisende.
Ældre Sagen
Ældre Sagen er en upolitisk organisasjon med mer enn 800 000 medlemmer i Danmark. Scandic har et markedsførings- og salgssamarbeid med LIC i Danmark. Vi tilbyr deres medlemmer rabatt når de bor på våre hoteller.
LIC
LIC er en dansk/svensk, medlemseid finansiell organisasjon, der målet er å gi medlemmene spesialtilbud på en rekke varer og tjenester. Organisasjonen ble grunnlagt i 1952. I dag har den mer enn 285 000 medlemmer. Scandic har et markedsførings- og salgssamarbeid med LIC i Danmark. Vi tilbyr deres medlemmer rabatt når de bor på våre hoteller.
Wallmans Nöjen AB
Wallmans Nöjen er et av Sveriges ledende foretak innen showbusiness.
De var de første i Sverige som introduserte det vellykkede konseptet der servitørene også deltar i underholdningen på scenen. Wallmans har også Dinnershow-restauranter i København og Oslo. Scandic samarbeider med Wallmans Nöjen, som gir oss muligheten til å tilby underholdning til gjestene våre i Norden.
Mecenat
Mecenat AB gjør livet enklere for studenter, ved å tilby rabatter og fordeler som er nyttige for dem i studietiden. Mecenat AB utsteder studentkortet Mecenatkortet i samarbeid med Sveriges studentforeninger. Mecenatkortet er gratis for både studenter og studentforeninger hvert semester. Scandic tilbyr overnatting til studentpris for målgruppen, og et gyldig Mecenatkort må vises ved innsjekking.
Stadium
Stadium-konseptet begynte å vokse frem i 1974, og nå finnes det rundt 100 Stadium-butikker i Sverige og Finland. Vi er involvert i Stadium Sports Camp, en nasjonal sportscamp for ungdommer fra 11 til 14 år. Vi er også på utkikk etter nye måter for å utvide våre samarbeid.
Stockholm Visitors Board
Oppgaven til Stockholm Visitors Board AB er å samordne ressurser lokalt fra offentlig og privat sektor, og å koordinere markedsføringen av Stockholm under det felles varemerket «Stockholm – Skandinavias hovedstad». Stockholm Visitors Board arbeider innenfor fire forretningsområder: Privatreiser, Møter & Kongresser, Arrangementer og Turistservice og MD-Staff. De gjennomfører over 100 markedsføringsprosjekter i Sverige og i 15 utenlandsmarkeder hvert år i samarbeid med turistnæringen. Scandic gjennomfører kurs og messer sammen med Stockholm Vistors Board.
ICA-konsernet
ICA-konsernet er en av Nordens ledende detaljhandelsselskaper med over 2300 egne og franchise-butikker i Sverige, Norge og Baltikum. Scandic har et nært samarbeid med ICA og ICA-kortet, som gir medlemmer unike tilbud hos Scandic.
VisitDenmark
VisitDenmark er en nasjonal organisasjon med ansvar for å markedsføre Danmark som turistdestinasjon i alle markeder. Scandic er aktivt involvert i dette arbeidet som partner i forskjellige prosjekter som fremmer turisme.
VisitOslo
VisitOslo er en nasjonal organisasjon med ansvar for å markedsføre turisme i og rundt hovedstaden. VisitOslo tar seg av arbeidet med å fremme og posisjonere Oslo-regionen som destinasjon. Scandic i Oslo samarbeider med VisitOslo på flere salgs- og markedsføringsarrangementer.
VisitSweden
VisitSweden er en nasjonal organisasjon med ansvar for å markedsføre Sverige i verden. De ønsker å vekke interesse i svenske ferieopplevelser og forbedre Sveriges profil. Målet er å øke antall besøkende til Sverige og på den måten skape bedre forretningsmuligheter for turistnæringen. Scandic arrangerer kurs, messer, markedsføringskampanjer og andre markedsføringsaktiviteter sammen med VisitSweden.
VisitFinland
VisitFinland er en nasjonal organisasjon med ansvar for å markedsføre Finland som turistdestinasjon i alle markeder. Scandic er aktivt involvert i dette arbeidet som partner i forskjellige prosjekter som fremmer turisme.
Det finske nasjonalteatret
Det finske nasjonalteatret ved siden av Scandic Grand Central Helsinki ble grunnlagt i 1872 og er det eldste finskspråklige profesjonelle teateret i Finland. Partnerskapets felles vilje er å skape ekstraordinære opplevelser for alle som er glad i teater, bykultur og kulturturisme.