Spørsmål og svar for Scandic Friends-medlemmer

Poeng

Hvordan opptjener jeg poeng?
Du opptjener poeng ved å bo på et av våre Scandic-hoteller.

Hvordan kan jeg se hvor mange poeng jeg har?
Logg inn på Min profil. Her kan du se dine tilgjengelige poeng, medlemsnivå, fremtidige og tidligere opphold samt poeng som snart forfaller.

Hvor lenge er poengene gyldige?
Poengene dine er gyldige i minst 3 år.

Hvordan kan jeg bruke poengene?
Du kan bruke poengene dine på bonusnetter på våre Scandic-hoteller. Du kan også bruke poengene dine hos våre partnere. For å se hvor mange poeng du trenger for hvert hotell, les mer på siden Bruk poeng.

Hva gjør jeg hvis jeg ikke har fått poeng for et opphold?
Du kan selv registrere eventuelle manglende poeng

Hvordan opptjener jeg poeng hos Scandics partnere?
Du kan opptjene poeng hos våre partnere når du bor på et Scandic-hotell.

Medlemsnivå

Hvordan kan jeg sjekke mitt medlemsnivå?
Logg inn på Min profil for å se medlemsnivå, tilgjengelige poeng, fremtidige og tidligere opphold samt poeng som snart forfaller.

Når blir jeg oppgradert til det neste medlemsnivået?
Du blir automatisk oppgradert når du har bodd hos oss det nødvendige antall netter. Dette beregnes alltid ut i fra antall netter du har bodd hos oss i løpet av de siste 12 månedene.

Hvor lenge varer medlemsnivået mitt?
Medlemsnivået varer i 1 år. Utløpsdatoen står på medlemskortet.

Medlemskort

Jeg har glemt medlemsnummeret mitt. Hvordan finner jeg nummeret?
Medlemsnummeret finner du på medlemskortet eller i våre e-postnyhetsbrev som sendes til Scandic Friends-medlemmer. Du kan også kontakte vår medlemsservice om du har spørsmål:
E-post: memberno@scandichotels.com, Telefon: +46 8 517 517 20

Jeg har mistet medlemskortet mitt. Hvordan får jeg et nytt?
Vi har ikke kort for 1st floor medlemsnivå. Du mottar dine fordeler og poeng ved å oppgi medlemsnummeret ditt. Kort til de andre medlemsnivåene kan bestilles online:

Passord

Jeg har glemt passordet mitt. Hvordan logger jeg inn?
Opprett et nytt passord ved å klikke på "Logg inn" i øvre, høyre hjørne av skjermen. Velg lenken «Glemt passordet ditt?» og skriv inn medlemsnummeret ditt. Du vil få tilsendt et nytt passord til e-postadressen som er registrert i profilen din.

Medlemskommunikasjon

Jeg ønsker ikke lenger å motta markedsføringskommunikasjon fra Scandic Friends. Hva gjør jeg?
Den enkleste måten er å avregistrere deg. Dette gjør du ved å klikke på lenken «Avbestill nyheter og tilbud» nederst i e-posten du har mottatt fra oss. Du kan også kontakte vår medlemsservice. Hvis du avregistrerer deg, vil du ikke lenger motta informasjon angående medlemskapet ditt og poengene dine.

Medlemsservice

Jeg ønsker å skrive til Scandic Friends. Hvordan gjør jeg det?
De fleste anliggender kan enkelt håndtereres her på vår hjemmeside, så som bestilling av nytt medlemskort, bestilling av nytt passord, registrering av manglende poeng, bestilling av bonusnetter osv. Hvis du har spørsmål du ikke finner svar på her, send oss en melding. Du kan også sende oss en e-post til memberno@scandichotels.com eller kontakte oss per telefon: +46 8 517 517 20.

Hva er 3D Secure?
3D Secure er en sikkerhetsstandard for transaksjoner med kredittkort og betalingskort, utviklet av Visa. Standarden ble introdusert som et tiltak for å forhindre falske transaksjoner. 3D Secure tilbys deg som «Verified by Visa» for Visa-kort, «SecureCode» for Mastercard, «J/Secure» for JCB og «SafeKey» for American Express.

Hvorfor er det sikkert?
Med 3D Secure aktivert, må du gjennom et ekstra verifiseringssteg i betalingsprosessen ved å skrive inn et passord eller en pinkode som ikke er knyttet til de fysiske kortene. Det betyr at kjøpet ikke kan gjøres med et stjålet kort uten å vite passordet.

Som kunde, hvordan registrerer jeg meg for 3D Secure?
Mange kortutstedere gjør det obligatorisk for kunder å bruke 3D Secure. Avhengig av utsteder kan dette utføres på forskjellige måter. De fleste banker har en registreringsfunksjon på bankens nettsted, der kunder kan registrere seg og skrive inn sin personlige kode. Mange kortutstedere tilbyr også registrering under betalingsprosessen, og kunder kan verifisere sin identitet gjennom en rekke sikkerhetsspørsmål. Noen utstedere krever at kunden bruker et fysisk digitalt pass for å validere passordet.

Online betaling og online utsjekking fungerer slik på Scandics nettsted
Online betaling og utsjekkings-sider på Scandic håndteres gjennom en betalingstilbyder kalt Nets. Når du betaler, vil du bli sendt til Nets betalingsside for å skrive inn kortnummer, utløpsdato og cvv. Hvis kortet manuelt eller automatisk er registrert for 3D Secure, vil Nets sende deg til respektive kortutsteders nettsted der du vil skrive inn passordet ditt. Hvis passordet er riktig, vil utsteder sende deg tilbake til Nets, som deretter vil sende deg tilbake til bekreftelsessiden på Scandics nettsted.

Tilbake til toppen