Miljørapport

Som eneste hotellkjede har vi i Scandic utviklet en rapport spesielt rettet mot bedriftsmarkedet. I denne rapporten får du oversikt over din bedrifts miljøfotavtrykk når dere er på reise.



Hos Scandic tror vi at for å nå gode mål teller hvert skritt. Vi har en lang arv fra å drive bærekraftstiltak i gjestfrihetsbransjen. Som den største hotellkjeden i Norden – med mer enn 10 000 teammedlemmer, og over 10 millioner gjester og 4 millioner møter i året – har vi stor kraft til å drive transformasjon og inspirere til endring i stor skala, for en bedre og mer bærekraftig morgendag.

Hva inneholder rapporten

Scandic tilbyr denne rapporten på årsbasis som viser deres miljøfotavtrykk innen:

  • Vannforbruk -  for å ikke bruke mer vann enn nødvendig har vi i Scandic iverksatt endel tiltak. Vi har innført "turn of the tap", at vi oppfordrer til å skru av vannet når du f.eks pusser tenner, energieffektive sparedusjer, servanter med sensorstyring og vi benytter egene vannkarafler til vann. Dette sparer miljøet for frakt av vannflasker.
  • Matsvinn - Arbeidet med å redusere matsvinn har vært en hjertesak for oss i Scandic i en årrekke. Vi har lykkes med det ambisiøse målet om å kutte matsvinnet med 20 prosent. For dette har vi mottatt prisen "Beste KuttMatsvinn2020" for vårt arbeid. 
  • Co2 - vår mål er å bli den hotellkjeden med lavest Co2 utslipp.

For å motta denne rapporten, send en mail til leads.norway@scandichotels.com. Husk å oppgi ditt kundenr/bookingnr.